JIKA AKU BOLEH MENGAPA TIDAK

"jika saya dapat melihat lebih jauh daripada kebanyakan orang, ini adalah kerana saya telah berdiri di atas bahu orang-orang yang lebih berjaya”. Isaac Newton : 1642 – 1727)















Setiap Jiwa Yang Dilahirkan Telah Tertanam Dengan Benih Untuk Mencapai KEJAYAAN Dalam Kehidupan; Tetapi Benih Itu Tidak Akan Tumbuh Seandainya Tidak Dibajai Dengan Keberanian Untuk Merebut Peluang Tersedia Di Depan Mata!" Cikgu Yunos























PROGRAM CUTI SEKOLAH DISEMBER 2010

Assalamualaikum... KEPADA, IBU BAPA....Adakah Anda Hadapi Masalah Berikut ? •Tidak berpuas hati dengan keputusan peperiksaan anak •Tidak dapat memberi perhatian kepada kerja rumah dan ulangkaji anak kita •Tak pasti akan persediaan Peperiksaan anak kita •Membelanjakan wang yang banyak tetapi anak kita masih gagal memperolehi keputusan yang diharapkan •Kita terlalu sibuk hingga gagal memantau kerja sekolah anak kita Jika tuan-tuan & puan-puan menghadapi masalah di atas ?MINTALAH NASIHAT KAMI DI PUSAT TUISYEN ILMU INTELEK KAMI MENGAJAR KAEDAH MASTERI LEARNING... BERITA TERKINI KELAS KHAS *BAHASA MELAYU *ENGLISH (SETIAP KHAMIS DAN JUMAAT JAM 8.OOpm HINGGA 10.00pm) "JANGAN TANYA APA YANG DIBUAT OLEH NEGARA UNTUK KITA , TETAPI TANYALAH APA YANG BOLEH KITA BUAT UNTUK NEGARA - ABRAHAM LINCOLN

Thursday, December 30, 2010


Rasulullah bersabda maksudnya;
“Termasuk dalam golongan dosa besar ialah perbuatan seseorang memaki ibu bapanya , lalu sahabat bertanya bagaimana seseorang itu memaki ibu bapanya? Baginda menjawab seseorang memaki ayah orang lain lalu orang itu membalas dengan memaki ayah orang tersebut dan ia mencaci ibunya lalu ia membalas dengan mencaci ibu orang tersebut”.
(HR Bukhari dan Muslim)
Anak yang soleh akan menjaga nama baik dan maruah ibu bapanya dalam pergaulan dengan rakan-rakannya. Dia hendaklah mengamalkan akhlak yang terpuji dikalangan rakan-rakannya dan secara tidak langsung maruah ibu bapanya dipandang mulia.

No comments:

Post a Comment