JIKA AKU BOLEH MENGAPA TIDAK

"jika saya dapat melihat lebih jauh daripada kebanyakan orang, ini adalah kerana saya telah berdiri di atas bahu orang-orang yang lebih berjaya”. Isaac Newton : 1642 – 1727)















Setiap Jiwa Yang Dilahirkan Telah Tertanam Dengan Benih Untuk Mencapai KEJAYAAN Dalam Kehidupan; Tetapi Benih Itu Tidak Akan Tumbuh Seandainya Tidak Dibajai Dengan Keberanian Untuk Merebut Peluang Tersedia Di Depan Mata!" Cikgu Yunos























PROGRAM CUTI SEKOLAH DISEMBER 2010

Assalamualaikum... KEPADA, IBU BAPA....Adakah Anda Hadapi Masalah Berikut ? •Tidak berpuas hati dengan keputusan peperiksaan anak •Tidak dapat memberi perhatian kepada kerja rumah dan ulangkaji anak kita •Tak pasti akan persediaan Peperiksaan anak kita •Membelanjakan wang yang banyak tetapi anak kita masih gagal memperolehi keputusan yang diharapkan •Kita terlalu sibuk hingga gagal memantau kerja sekolah anak kita Jika tuan-tuan & puan-puan menghadapi masalah di atas ?MINTALAH NASIHAT KAMI DI PUSAT TUISYEN ILMU INTELEK KAMI MENGAJAR KAEDAH MASTERI LEARNING... BERITA TERKINI KELAS KHAS *BAHASA MELAYU *ENGLISH (SETIAP KHAMIS DAN JUMAAT JAM 8.OOpm HINGGA 10.00pm) "JANGAN TANYA APA YANG DIBUAT OLEH NEGARA UNTUK KITA , TETAPI TANYALAH APA YANG BOLEH KITA BUAT UNTUK NEGARA - ABRAHAM LINCOLN

Wednesday, January 20, 2010

Assalamualaikum & Salam Sejahtera buat pengunjung yang dihormati.

Saya sentiasa berusaha untuk meningkatkan sumber pendapatan, namun masih belum menemui bidang yang sesuai. Saya mempunyai keluarga yang ramai, justeru itu saya perlu bekerja kuat dengan sentiasa mencari sesuatu yang sesuai dan padan dengan kemahiran, kekuatan dan minat saya.

Rezeki ada di mana - mana, ulat dalam batu pun boleh hidup, namun jika malas berusaha masakan rezeki akan datang kepada kita. .Ada bermacam-macam cara untuk meningkatkan pendapatan. Ada cara yang susah, memenatkan dan membosankan tetapi pulangannya tidak seberapa. Ada pula cara yang mudah, seronok dan terasa bebas apabila dilakukan. Apa yang menghairankan, cara ini memberi pulangan yang jauh lebih baik.

Kerjaya saya sebagai seorang guru, telah membantu saya mencari rezeki melaui Kelas Tuisyen . Ini cara saya, sesuai dengan saya . Mungkin anda minat dilapangan lain justeru itu jadikanlah minat anda untuk menjana pendapatan.....

Wang ! Money ! Duit? Sudah pasti. Tuisyen telah memberi banyak ruang dan peluang kejayaan lain buat diri saya?

Pusat Tuisyen `Skor A` memulakan operasi pertama di Cheng mulai Tahun 2007, saya mulakan sebuah pusat tuisyen bersama isteri saya. Dengan bermodalkan RM15 000 hasil dari wang simpanan saya memulakan usaha membina empayar tuisyen. Saya berusaha dan bertungkus-lumus untuk membuat anak-anak murid tuisyen kuasai apa yang saya ajar, saya banyak membaca buku dan membuat kajian. Apabila dipraktikkan, hasilnya saya dapati anak-anak murid saya mudah faham apa yang saya ajarkan.

Saya juga anjurkan kelas motivasi mengajar teknik belajar setiap kali menjelang peperiksaan.

Hasilnya saya dapat melihat betapa semangat pelajar meningkat. Apa yang bagusnya, apabila mereka gembira semasa belajar dan meningkat prestasi belajar mereka, ibu bapa mereka gembira. Jadi mereka kekal belajar di pusat tuisyen saya. Malah, lebih ramai lagi yang menyertai pusat tuisyen saya akibat perkara tersebut.

Tahun 2008 hasil dari keuntungan yang diperolehi, modal yang dikeluarkan telah mendapat pulangan dalam tempoh tak sampai 6 buan. Memang berbaloi, namun bukan selalunya langit cerah. Usaha promosi dan teknik yang betul pengurusan jika tidak mempunyai kemahiran kita pasti kecundang.
Cikgu Yunos Hj.Omar

No comments:

Post a Comment