JIKA AKU BOLEH MENGAPA TIDAK

"jika saya dapat melihat lebih jauh daripada kebanyakan orang, ini adalah kerana saya telah berdiri di atas bahu orang-orang yang lebih berjaya”. Isaac Newton : 1642 – 1727)

Setiap Jiwa Yang Dilahirkan Telah Tertanam Dengan Benih Untuk Mencapai KEJAYAAN Dalam Kehidupan; Tetapi Benih Itu Tidak Akan Tumbuh Seandainya Tidak Dibajai Dengan Keberanian Untuk Merebut Peluang Tersedia Di Depan Mata!" Cikgu Yunos

PROGRAM CUTI SEKOLAH DISEMBER 2010

Assalamualaikum... KEPADA, IBU BAPA....Adakah Anda Hadapi Masalah Berikut ? •Tidak berpuas hati dengan keputusan peperiksaan anak •Tidak dapat memberi perhatian kepada kerja rumah dan ulangkaji anak kita •Tak pasti akan persediaan Peperiksaan anak kita •Membelanjakan wang yang banyak tetapi anak kita masih gagal memperolehi keputusan yang diharapkan •Kita terlalu sibuk hingga gagal memantau kerja sekolah anak kita Jika tuan-tuan & puan-puan menghadapi masalah di atas ?MINTALAH NASIHAT KAMI DI PUSAT TUISYEN ILMU INTELEK KAMI MENGAJAR KAEDAH MASTERI LEARNING... BERITA TERKINI KELAS KHAS *BAHASA MELAYU *ENGLISH (SETIAP KHAMIS DAN JUMAAT JAM 8.OOpm HINGGA 10.00pm) "JANGAN TANYA APA YANG DIBUAT OLEH NEGARA UNTUK KITA , TETAPI TANYALAH APA YANG BOLEH KITA BUAT UNTUK NEGARA - ABRAHAM LINCOLN

Saturday, December 4, 2010

Karangan Jenis Laporan

Kamu telah mengikuti lawatan ke suatu tempat yang menarik. Tuliskan satu laporan tentang lawatan tersebut.

LAPORAN LAWATAN SEKOLAH KEBANGSAAN DATO NANING, ALOR GAJAH KE MELAKA

Pada 24 Ogos 2009, Sekolah Kebangsaan Dato Naning telah mengadakan lawatan ke Melaka Bandaraya Bersejarah. Ahli rombongan kami seramai 40 orang murid dan 5 orang guru pengiring. Kami pergi dengan menaiki sebuah bas yang disewa khas.Tujuan lawatan ini adalah untuk mengembangkan ilmu pengetahuan dan pengalaman murid-murid. Sebelum kami bertolak, kami diberi taklimat ringkas oleh Cikgu Azian. Kami bertolak pada pukul 7.00 pagi. Kira-kira pada pukul 7.40 pagi, kami berhenti untuk bersarapan di Restoran Pinang Besar, Cheng. Kami meneruskan perjalanan kira-kira setengah jam kemudian.Kami tiba di Zoo Melaka iaitu tempat pertama lawatan kami pada pukul 9.00 pagi. Kami dapat melihat pelbagai jenis hidupan liar seperti harimau, gajah, singa, rusa, kijang, zirafah dan lain-lain lagi. Kami berasa amat gembira kerana dapat melihat sendiri gelagat haiwan liar itu.Selepas itu, kami pergi pula ke Taman Buaya, pelbagai jenis buaya terdapat di sini seperti buaya tembaga, buaya katak dan lain-lain lagi. Kemudian, pada pukul 12.30 tengah hari, kami pergi ke Taman Rekreasi Air Keroh untuk makan tengah hari yang telah disediakan oleh guru pengiring. Pada pukul 1.30 petang, kami pergi ke Tugu A Famosa. Kami melihat tinggalan sejarah di Zaman Penjajahan Portugis di Melaka dahulu. Banyak gerai yang menjual pelbagai cenderamata dibuka di sini. Ramai murid dan guru tidak melepaskan peluang untuk membeli-belah sebagai tanda kenangan.Pada pukul 3.00 petang, kami telah diberi peluang masuk dan melihat sendiri Model Kapal Perang Portugis yang pernah menyerang Melaka pada zaman dahulu. Selain itu juga, kami dapat menaiki Menara Taming Sari yang membolehkan kami melihat serata Bandaraya Melaka dari atas. Pelbagai perasaan dapat kami rasai semasa menaiki menara ini seperti cemas, gembira, kagum dan sebagainya.Pada pukul 4.00 hingga 5.30 petang, kami singgah pula di sebuah pasaraya besar di bandaraya ini. Di pasaraya ini, terdapat pelbagai jenis kedai yang menjual pakaian, alat-alat elektronik, dan sebagainya.Selepas itu, kami bertolak balik ke Temerloh. Kami singgah di Masjid Al-Azim, Negeri Melaka untuk bersembahyang maghrib dan makan malam. Kami tiba di sekolah kami pada pukul 8.00 malam. Kami berasa gembira kerana dapat melawat pelbagai tempat yang menarik semasa lawatan tersebut. Kami berharap agar pihak sekolah akan mengadakan lawatan lagi. Laporan disediakan oleh.